Δίσκος Πλατό

Posted by ityres 09/02/2017 0 Σχόλια Οδηγοί,


 


Δίσκος Πλατό

Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται συνετά  για να αποφεύγουμε τυχόν φθορές που μπορεί να προκαλούνται από την κακή χρήση.

Μία από αυτές, είναι η αλλαγή δίσκου – πλατό. Αυτή συνδέεται άμεσα με τον τρόπο οδήγησης που κάνουμε και τις αλλαγές στις ταχύτητες. Ένα αυτοκίνητο που κινείται στην πόλη θα αλλάξει το πιο γρήγορα λόγω των συνεχόμενων εναλλαγών ταχυτήτων, σε αντίθεση με έναν άλλο που διανύει μεγάλες αποστάσεις και δε χρειάζεται συνεχώς να ανεβάζει ή να κατεβάζει ταχύτητα αντίστοιχα.

Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να κάνει ο κάθε οδηγός, ώστε να αποφύγει τη γρήγορη αλλαγή δίσκου – πλατό αλλά και τη συντήρηση του ήδη υπάρχοντος αλλά και την άυξηση διάρκειας ζωής του.

Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο στο φανάρι ή στην κίνηση, αποφεύγουμε να κρατάμε το πένταλ του συμπλέκτη πατημένο, γιατί κουράζεται το πόδι μας και γιατί φθείρουμε άσκοπα το δίσκο.

Επίσης, για την αλλαγή των ταχυτήτων, το πεντάλ του συμπλέκτη πρέπει να πατιέται μέχρι τέρμα. Οι καρφωτές ταχύτητες είναι ότι χειρότερο για το κιβώτιο ταχυτήτων.

Αποφεύγετε πάντα την επιλογή πολύ χαμηλής ταχύτητας στο κιβώτιο, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε γρήγορους ρυθμούς. Το γεγονός αυτό μπορεί να προκαλέσει κίδνυνο απώλειας ελέγχου του οχήματος.

Μην επιλέγετε ποτέ την όπισθεν, για όσο χρονικό διάστημα το όχημα κινείται προς τα εμπρός. Για την επιλογή της όπισθεν το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει ακινητοποιηθεί πλήρως.

Αποφεύγετε την όπισθεν σε κατηφορικούς δρόμους, γιατί ζορίζεται πολύ ο δίσκος. Στις περιπτώσεις αυτές, ίσως έχετε παρατηρήσει την άσχημη μυρωδιά που βγαίνει. Αυτή οφείλεται στην υψηλή θερμοκρασία που παράγεται.

Κατά τη διάρκεια της οδήγησης καλό είναι να μην πιέζετε με το χέρι σας τον επιλογέα ταχυτήτων, γιατί η πίεση που ασκείται μεταδίδεται στις φουρκέτες του κιβωτίου ταχυτήτων.

Γενικότερα λοιπόν, ο δίσκος – πλατό είναι ένα θέμα που απασχολεί κάθε υποψήφιο οδηγό και ένα θέμα που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.

 

Γράψτε ένα σχόλιο